collecte section Bourgogne

https://www.helloasso.com/associations/association-france-lyme/collectes/section-bourgogne

14 years in tick-HELL - FM / ME / LYME


http://fmnytt.me/2012/06/10/14-i-flatt-helvete-fmmelyme/

14 years in tick-HELL - FM / ME / LYME

"Maj-Britt Hovland Grevstad (34) from Bergen believes she has had 14 years of her life ruined because she had Lyme disease after tick bites.

She used to run six kilometers a day as 19-year-old dog handler in the military in 1999, but is now unable to study or work.
"I was partly bedridden and was met by doctors who said, "Cheer up, Think positive. " I started at teacher training college, and also studied at the University, but had to stop there as well. I had problems with short-term memory and could not understand why I was so exhausted," she said.



14 år i flått-HELVETE – FM/ME/LYME

Dagbladet (10.06.12), reporter Hilda Nyfløt:
“ Maj-Britt Hovland Grevstad (34) fra Bergen mener hun har fått ødelagt 14 år av sitt liv fordi hun fikk sykdommen borreliose etter flåttbitt.

Hun gikk fra å løpe seks kilometer om dagen som 19 år gammel hundefører i Forsvaret i 1999, til å være ute av stand til å studere eller jobbe. 
-Jeg ble til dels sengeliggende, og ble møtt av leger som sa «opp med humøret, tenk positivt». Jeg begynte på lærerhøgskolen året etter, og har også studert ved universitetet, men måtte slutte der også. Jeg fikk problemer med korttidshukommelsen og skjønte ikke hvorfor jeg var så utmattet, sier hun. “
Les videre HER, spre og del linken videre! Takk <3

6 responses to this post.

  1. Kjenner meg igjen…. ble bitt i 2006, og “hanglet” fram til desember 2010, da brøt “helvete” løs etter en uke på kortison pga kroniske hovne slimhinner… nervesmerter, “strøm” i kroppen, ticks, ekstrem rastløshet, nummenhet i ansikt og kroppsdeler… umulig å tenke klart over hele setninger, kunne ikke lese bøker…. tøft når man er høyt utdannet og har en krevende teknisk stilling som krever mye analyse og hjernetrim…et års sykmelding, ME-diagnose fra offentlig helsevesen. Jeg ba om å sjekke borreliose etter flåttbittet i 2006, men makan til arrogant “know-it-all” lege ba meg gå hjem, slutte å lete etter ting, og “innfinne meg med situasjonen”…Etter en antiobiotikakur pga lungebetennelse forsvant ALLE symptomer, men kom selvfølgelig tilbake. En runde til med halsbetennelse og samme antibiotika ga samme resultat. Løsningen var nær, men ingen offentlig lege kunne gi meg antibiotika da alle mulige prøver var negative… Takker mitt eget jag etter å finne en løsning (jeg har IKKE ME – det var jeg helt sikker på!), men først etter at jeg traff Dr. Luneng kom hjelpen, sammen med støtte fra fastlegen i påvente av å komme inn til Luneng. Uten han hadde jeg fra 1.mars vært på AAP og deretter sannsynligvis blitt 100% ufør… jeg ønsker etterhvert å bidra mer til opplysning om Lyme/Borreliose, men blir fremdeles så forbannet hver gang jeg skal prøve å skrive et klagebrev i samarbeid med pasientombudet at jeg må få gjort ferdig min egen sak først og legge den bak meg :)
    Er veldig glad på dine vegne for at det ser ut til at du har funnet en løsning. 14 år gitt… det er litt av en jobb å komme over 14 år med redusert livskvalitet pga manglende kunnskap hos legestanden og ofte også arroganse når leger møter ting de ikke finner utav … ønsker deg lykke til framover!
  2. har delt på meforum.info og på facebook. Sterkt innlegg og så glad for du er bedre! Tenk om jeg faktisk ligger syk med feil diagnose tenker jeg nå…
  3. Posted by Lissi on 20. juni 2012 at 16:44
    Så flott artikkel og gode nyheter. Jeg lurer på om det er noen som vet noe om human anaplasmose. Jeg har lett rundt på nettet og informasjonen er motstridende. Jeg hadde hatt ME- diagnosen i 2,5 år før fastlegen tok en blodprøve på meg som heter anaplasma. Blir glad for svar.
    Ha en fin dag : )
    Lissi
    • Heisann, og takk for det!
      Til andre lesere: Anaplasmose er det samme som Erlichia, overføres via flått til mennesker og dyr. Ifølge Wikipeida;) Dette kan man teste i panel 3-blodprøven på NBS (Erlichia). En rikettsie-bakterie.
      Maj xxx
  4. [...] kan du lese om min kamp i 14 år, trykk HER Del den gjerne med andre:TwitterFacebookSkriv utE-postLik dette:LikeBe the first to like [...]